Jag ser din singlande snö dölja spåren där jag går.

Du vet, kvar fanns ingen undran. Ingen lust och ingen skärpa, bara skatteskrapans skugga och ett svidande drag. Jag ska sakna din välsignelse när stormarna rasar. Länge ska du fattas i den vådliga stan. Tack för skymningens sånger. Tack för nattens alla lögner. Tack för rodnaden om morgonen, och drömmarna på dan. Tack för kriget mot de kloka, för virvlarna i håret. Tack för svaren på gåtorna du la i min hand. Jag ska minnas dina drömmar, jag behåller dina svalor. Jag ska söka dina krafter i ett farligare land. Vi var starkare än mörkret. Vi var snabbare än ljuset. Vi var myten om oss själva, Jupiter och jag. Farväl Jupiter, adjö. Jag måste läka mina sår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0