Mitt tvåtusenelva i både bilder och med tillhörande korta texter om hur det har varit.


Januari. Spelade SM i Karlstad med Västerbotten, strök en skjorta för allra första gången och var vegetarian.


Februari. Såg Stolen Deer på Nordanå, träffade nya människor, spelade hockey och såg min första konsert av musikprogrammet.


Mars. Var lycklig, gick långa promenader hem från skolan, skejtade mycket, tappade kameran i golvet och skrev sexton långa brev.


April. Blev inlagd efter en lång natt på akuten, hade disco med klassen, var på Umeå Open, mitt förhållande med Hanna tog slut och jag hoppade ner i en isvak.


Maj. Skejtade ännu mer, åkte på klassresa, började hänga med brorsan, var på Träpinne, red en häst och den första sprickan i hjärtat skapades.


Juni. Åkte till Stockholm, var mycket med en av de finaste grabbarna som existerar, spelade volleyboll och brännboll på Kanotudden, forsrännade och gick ut högstadiet.


Juli. Såg Robyn, åkte på festival till Karlskoga, träffade världens bästa göteborgare, såg sista Harry med Gabrielle, hade gråtfest på Trästock, hjärtat plus tålamodet brast och jag flydde till Göteborg.


Augusti. Var med järngänget en allra sista gång, spelade minigolf, fick mina efterlängtade glasögon, åkte ännu en gång till Göteborg och bodde i en vecka hos Maja, gick på Kulturkalaset och började i klass ES1a.


September. Kämpade mig igenom dagarna i försök att inte titta på henne, upptäckte (läs; upptäcktes av) de finaste människorna i stan och lärde känna dem på riktigt, citerade Håkan twentyfourseven, hade klassfest, hade en till klassfest, pluggade ofrivilligt på fredagskvällar och skrev på för Skellefteå IB.


Oktober.
Estetfest = fler facebookvänner, spelade på Efyran med Agnes gånger två, fick frågor som pirrade, slet av senan i fingret och sex äckliga och ångestfyllda veckor av en ful skena väntade.


November.
Åkte till Stockholm, var med Alice, såg Florence + the Machine live, hade klassfest igen, var på Joy Is Here för att se fina vänner sjunga, insåg vilken bra film Monsters Inc är, var på lagfest, trotsade kylan och cyklade runt om nätterna, stod på torget på skyltsöndag och började känna mig lyckligare än någonsin.


December.
Firade födelsedagar, julafton, bakade pepparkakor, kirrade asbra betyg på Naturkunskapsprovet, var med på Luciakonserten, spelade innebandy med killarna på Dundercupen, gick vidare i uttagningarna till F17 länslaget, köpte flugor och konstaterade att med dig vid min sida kommer jag alltid ha ett leende på läpparna.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag kommer alltid att önska att jag tillhörde ett bra kapitel av ditt liv. Förlåt mig, någon gång.

2011-12-31 @ 16:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0