Mitt hjärta slog av gammal vana.


Små tistlar i mitt bröst
Jag minns dig när jag vaknar som pilar mot min kropp. Som små fjädrar och kringströdd sand, du är ett myller av fräknar och damm. 

600 mil längs taggtråd
En fyrfilig motorväg på väg mot ingenstans. Varje dag var som en ändlös repris. Jag sitter, plussar noll med noll. I hela mitt liv har jag väntat på livet, jag har längtat efter någon att längta till. Jag har drömt om att ha en riktigt dröm, jag har sökt efter sanningen och svaren.

Gör mig skada, gör mig kär
Gör som du vill, säg bara till. Jag har inget för mig och inget hellre vill. Min kropp är bara ett skal utan mening, men det ekar mindre när jag fyller mig med dig, när ingen annan ser. Jag kan vara din hemlighet, hur tydlig vill du att jag ska bli?

En vilsen liten fjäril i sin bur får flyga fritt
Solen kysste blommorna, löven vinkade till nyponen. Vinden dansade med pollenfrön, Bergsjön glittrade till svalorna. Flickorna kysste grodorna, grodorna kysste flickorna och du lärde mig vända ryggen till världen som vänt ryggen till.


Jag är ensam, men ärlig mot mig själv.

Kommentarer
Postat av: linda

vars hittar du alla dessa fina texter/låtar/låttexter?!? blir typ kär i varenda en du publicerar!

2011-12-23 @ 12:42:43
URL: http://saltochpepppar.blogg.se/
Postat av: caroline

Vad gla' jag blir! :))

Jag har funderat lite faktiskt och vill självklart åka iväg men vart, är frågan! Way out West, Putte, Peace... jag har inte den blekaste!



Vet du vart det kommer bra band? Ska du gå på någon festival?

2011-12-23 @ 19:38:50
URL: http://summerfreckles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0